söndag 16 januari 2011

Tunika med fordon



Jag hade nästan "glömt" Welinders basmönster. Gillar jo överdelarna där. Lagom rörelsesvidd tycker jag.

En tunika i 98/104. Kantband i halsringningen och ärmsluten, fordonstyg och jersey till kantband från JNYdesign.

Gillade dragskon i sidorna på denne. Så här sydde jag dit en liten remsa på insidan. Fållade den enbart i nederkant. (På Ottobre modellen klipper man extra vidd nere, men jag tycker det blev mycket svårare att sy. Med en remsa kan man sy hela ärm och sidsömmen i ett).

Jättenöjd med plagget! Men ser jo nu att turkosa kantband skulle ha varit väldigt fint också!

10 kommentarer:

mynta sa...

Den är jätte, jättefin! Modellen är underbar och jag vill också sy en sådan till min dotter!

Fangoria sa...

Jättesnyggt! Enkelt och fint!!!

MinaMirakel sa...

Jag måste sy något liknande, den är jättefin!/Åsa

Le Petit sa...

Så snygg! Fint med rynket i sidorna!

BamBuu sa...

Jättesöt, kul detalj i sidorna!

duBedåre sa...

Og du, forresten: den lilla oppe i høyre hjørne er en lue, Intuitive, og jeg skal gi deg mere info på bloggen etterhvert... Koselig at du har vært innom og sett etter meg! (o: Nesten som å være barn og vite at noen har vært innom og spurt om jeg ville være med ut å leke... Tjihi!

Denne tunikaen er kjempesøt, så flott med snøredetaljene i siden!

Emilia sa...

Så fin - snygg modell med lite rynkat!

Gekko sa...

Som den jenta har strekt seg! Hun må snart få treffe Millemann og leke litt ser jeg! :-)
Tunikaen var bare knallfin! Så kult med turkis til, uventet og herlig! Klem!

Thea sa...

Jättefin! Det är verkligen en extra liten kul detalj med dragskon i sidan.

Miiaoo sa...

Ursnyggt! Gillar snörningen i sidorna!