fredag 7 januari 2011

Stickat mössa


Den här mössan fick sambon till jul. Jag har tidigare stickat en hopplöst för stor mössa till honom, för typ tre år sedan, så jag tänkte det kanske var dags att göra ett nytt försök.

Jägargrönt Karisma från Drops, stickor 3.5 och denne beskrivningen (minsta storleken, även om han är tjock kring huvudet, jag stickar jo lite löst).

Den blev för stor! Eller mer för lång kanske. Hur svårt ska det vara med mössor egentligen? Men den används, uppvikt. Elastisk och jag tror absolut att jag skulle kunde använda beskrivningen igen. Lite färre masker och lite kortare bara.

Hittade den här snygga mössan när jag skulle leta upp beskrivningen. Men jag har denne på gång också, liggande i en påse...

1 kommentar:

Emilia sa...

Fin! Tycker också att det är väldigt svårt att få till rätt mösstorlek när jag stickar, speciellt om jag inte ska ha den själv!