onsdag 26 januari 2011

Tilda-dille


Jag är tygpåsetokig. Kan falla i stavar över en snygg tygpåse. Nu tyckte jag det fattades påser till mina många parallella stickprojekt. (Kanske heller slutföra några UFOn?) Men en sväng inom Panduro och en titt på nye Tildatyger och vips var jag ute därifrån med bitar att sy en ny påse. Tilda är en aning för gulligt, samtidig som jag gillar allt matchanda. Årets tyger är något friskare och har lite retrostuk över sig. Hade himla kul med att sätta i hop tygerna, spetsen och banden. Försökte få till något extra på knutorna på banden och av några små bomullsgarnsrester virkade jag rundlar med stavar som jag sedan virkade i hop två och två. Nöjd, ja!

4 kommentarer:

MinaMirakel sa...

Åh så fin tygpåse!/Åsa

Anonym sa...

Förstår att du är nöjd! Jättefin...

Jenny sa...

Falla i stavar, kul uttryck som jag inte hört. Påsen är väldigt fin och inspirerande!

mulliga m sa...

Härlig! Jag gillar också att sy små tygpåsar. Jag vet bara inte vad jag ska ha dem till ;)