måndag 21 februari 2011

4 stycken!


Det är så roligt att sticka blöjbyxor! Dom här två är i garn och efter beskrivning från Minimundus. Lite tunnare och smidigare än byxorna i Nöstebarngarnet. Och framförallt lite mindre så dom kan passa från början av. 


Den här är i 3-tråds merinoull från Nöstebarn. Beskrivning från samma ställe och förutenom höjden på byxan är dom identiska. Nog en gammal och väl använt beskrivning gissar jag! Minste storleken och lite för hög tycker jag den blev, kommer att gå ganska mycket över blöjan.


Till slut var jag tvungen att testa sticka en i Visjögarnet. Tunnare garnkvalité så kanske blev den för tunn.   Men jag gillar garnet så mycket. Det här beställde jag från Yll o Tyll och skulle vara lila/cerise/orange, men då det kom var det framförallt brunt med lite inlag av orange och brunt. Så är det jo med färgskiftande garner i små skala, man vet aldrig riktig vad man får. Men till en blöjbyxa blev det jättefint!

Du är dom alla helt feta av lanolinkur!

5 kommentarer:

Jenny sa...

Å vad söta! Vad duktig du är!

MinaMirakel sa...

Jättefina!/Åsa

Strömming sa...

Så fina! Och vad snabbt du stickar dessa byxor!

Jag tycker inte det gör något att de är höga i midjan,. Brukar tycka att mina ser höga ut och sedan täcker de ändå inte blöjbaken ordentligt!

Gekko sa...

Herlig! :-)

Lowella sa...

Vilka fina blöjbyxor du har stickat! Tygblöjorna du har sytt är också så fina, jag gillade verkligen dem gula. Uppiggande på skötbordet med fina färger :)