tisdag 8 februari 2011

Kjol och blus igen



Storasyster till hon som får det blåa settet från förra inlägget blir 3 år i morgon och ska också få kjol och blus. Blusen är sydd i en underbart, lätt skrynkligt bomullstyg från Tygpyssling, rutit, band och symärken från Stoff & Stil. Mönster är fortfarande Onion 20022, storlek 104. 

Kjolen är mitt mönster : ) 98/104. Sitter fint på min tjej, men tror nog jag skal lägga till lite mer vidd nästa gång. Hallonröd velour från Tygpyssling. Färgen är fantastisk! En slags mörk cerise som dock inte är lika skarp som cerise brukar vara. Favvo!


Båda tjejerna har fått sina plagg i en namnpåse. Mönstret tyg från Panduro, ensfärgad från Mors gömmor, tryckt med stämpel och färg från Panduro. Nu ska det packas och skickas!   

7 kommentarer:

MinaMirakel sa...

Vad lyckliga dessa tjejer måste bli!
Färgerna är underbara!/Åsa

Anonym sa...

Jättefint det här också. Blått är nog ändå min favorit... Påsarna är också fina, det är så praktiskt också.

duBedåre sa...

For noen fantastiske gaver! Lekre klær, og så gøy å legge de i hver sin klespose! Det kommer småjentene til å like!

Gryda sa...

Så fine disse blusene var, både denne og den blå fra forrige innlegg!

JuMel sa...

Vilka fina set! Det blå får jag nog ändå säga blir mitt favorit set. Kul att jag fått bidra med lite inspiration till velourkjolar:) Fina namnpåsar också, får mig att bli sugen på att beställa lite grejor från Panduro. Håller färgen bra efter tvätt?

Syserine sa...

Tack för alle kommentarer! JuMel; jag har tryckt mycket med färg och stämpel från Panduro på tröjor i bomull och velourkläder. Håller bra i tvätt tycker jag. Passa bara på att du köper färg för mörka tyger, dom täcker bättre!

Anonym sa...

Fantastisk og nydelig! Heldige jenter som får gleden av dine presanger!