fredag 17 december 2010

Vuxentrosa


Jag har sedan jag köpte Coverproen gått med planer om att sy flera trosor till mig själv. Denne har jag använt mycket. Nu ville jag testa med elastisk snedslå i kanterna. Mönstret är från Svenska Mönster, låg modell, storlek 38, det jag brukar köpa också. Tyget är campan, rest från tröjan till systersonen. Den elastiska snedslån är från min lokala affär, men finns hos Stoff & Stil. Jag har sytt med den blanka sidan inåt.

Lite skrynkligt blev det. Får jo prova sig fram lite hur mycket man ska dra i bandet under sömnaden. Sydde med kedjesöm och den är lite svår att styra, svänger hit och dit.. Tänkte sprätta ena sidan som jag tyckte blev ful, men hade wooly nylon i loopern och den satt bom fast i bandet. Har tidigare sprättat wooly nylon utan problem, så det måste vara bandet. Den fick vara som den är.

Sitter jätteskönt på! Det ska bli fler! Gäller bara att hitta ett lagom tunt tyg, gärna enfärgat. Har beställt enfärgat singeljersey från JNY, kanske den är lagom för trosor?

2 kommentarer:

od Andulky sa...

Superfin!

MinaMirakel sa...

Dom ser ju perfekta ut!
Man behöver ju alltid trosor./Åsa