söndag 19 december 2010

Första herrplagget!


Jag har sytt första herrplagget. Så enkelt det kan bli, en t-shirt. Mönstret är från Ottobre 3/05. Storlek 52 och för en gång skull har jag jämfört med befintliga plagg! En ganska vanlig large vill jag säga. Men lång modell! Jag har tagit av 4 cm på längden. Mönstret är med mudd i halsringningen, men jag vill ha kantband och klippte med 1 cm sömsmån. Kortet är som vanlig tagit utan blixt, annars blir dom helt över eksponerade här med min kamera. Och då blir det suddigt. Tyget är en svart/grå randig singeljersey med lycra från Stoff & Stil. Dom har dessa tyger i lite olika färgställningar varje år och jag tycker dom håller bra kvalitet till en rimlig päng. Det gick åt 1 meter. Får vänta till julafton med den slutliga domen.

5 kommentarer:

finnkids sa...

Snygg! Fint med det röda i halsringningen. Säkert blir mottagaren nöjd.

mulliga m sa...

Snygg tröja! Randigt går alltid hem och det är fint med en mudd, som bryter av.
Det mönstret har jag använt flera gånger, när jag sytt tröjor till mannen och sonen. De har tyckt om passformen.

Katrin sa...

Snygg T-shirt! Hoppas att mottagaren gillar den!

Hanna Engkvist sa...

Vad kul, det blir ju mest att man syr till barnen men det är ju fantastiskt om man kan få till fina vuxenkläder också. :) Själv blir jag nervös av att sätta saxen i ett tyg inför ett större projekt men jag ska gaska upp mig och också ta tag i det där...

Åsa Tidqvist sa...

alltid roligt att få se vuxenkläder på bloggar! tycker den ser väldigt fin ut, såklart han blir glad!