tisdag 21 oktober 2008

Blommigt och rosa


Jag har inte varit så förtjust i tröjor på E, bodys är bättre, men nu var det dags för nu var jag sugen på att sy en själv. Tog utgångspunkt i mönstret till klänningen och gjorde lite justeringar. Ska jobba mer på mönstret för det blev lite pill med axelöppningen. Sydd i campan från Nea Nobelle, fantastisk kvalitet på tyget, men jag hade glömt hur irriterande det är med singeltrikå som drar i hop sig hela tiden.. Har haft helt aversion mot rosa kläder på E, men den här var faktisk riktig fin i färgen. 

Byxorna är i plommonfärgat velour från samma stället, mörk och underbart fint. Ville prova ett nytt mönster och ville ha pös nere utan mudd. Mönstret är från Ottobre 4/08. Satte resår i bensluten på samma sätt som byxan har resår i midjan. Lite stora i 74, men dom blir nog bra. Ska göra flera applikationer för det var roligt! Gjort med två typer mellanlägg, dubbelhäftande och lösrivbart, enligt beskrivningen i tidningen. Det är lite roligt när det matchar! 

2 kommentarer:

prickig design sa...

Ser superfint ut!

♥Ida♥ sa...

va härliga färger på tröjan. Super sött.. Jätte fin blogg du har. =)
Hoppas det är ok om jag lägger till dig i min länklista. Kommer besöka din blogg ofta.. hihi..