söndag 13 februari 2011

Två pocketblöjor


Första sydda blöjorna. Köpte ett gör-det-själv-kit från Myllymuksut med mönster i 3 storlekar, PUL, coolmax till ena och bambustretchfrotté till andra som innertyg samt bambucollege till inlägg.

Inga större bekymmer att sy i hop dom. Tycker dock att dom ser lite vida ut vid benen. Det är väl min största fundering när det gäller tygblöjor, håller dom bajset på insidan? Det vill tiden visa. Lite tjocka tycker jag också dom blev med inlägget, men det kan jag jo göra lite mindre.  

Kardborrband till fäste. Jag har köpt KAM knappar och tång från Babythings, men tills nu inte alls lyckas få dit dom bra. Verktyget trycker i hop kanterna på knappen så dom inte kan fästas i hop. Jag blev lite trött på hela plasttryckknappprojektet så dom har fått lega en vecka. Ska ta fram dom igen. Alla bloggare är jo lyriska över dom här knapparna så det måste jo gå!  

5 kommentarer:

Emilia sa...

Så fina - både blöjorna och byxorna!

MinaMirakel sa...

Så proffsiga dom ser ut!/Åsa

od Andulky sa...

Superfina!!
Tycker tygblöjorna inte läcker mycket mintdre, dvs nästan inte alls. Men man måste prova en modell som passar ens barn.
Ang knapparna, har du rätt storlek på verktyget? Jag fick byta för att få det rätt på min tång.

Anonym sa...

Ser så otroligt välsydda och sköna ut.

Strömming sa...

superfina blöjor du sytt. mitt favvomönster är fattycake till formsydda och darling diapers till pockets. och fråga sofia på babythings om du ska byta stav på verktyget för att passa 20-knappar! när det funkar blir det toppenfint med tryckknappar! lovar! :D