torsdag 17 februari 2011

Mer veck och en baströja



Byxa/tights med veck från Ottobre 1/10. Jag gillar dom här! Roligt med detaljer i bensluten och en modell som är vid tights/smal byxa. Velour känns väldigt lagom. Hallonrödt tyg från Tygpyssling. Underbar färg!

Jag klipper utan sömsmån i midjan och använder en 3 cm bred resår. Då blir midjan lagom tycker jag. Sidan med vecken klipper jag också utan sömsmån och nu sydde jag dom med raksöm. Smidigare än overlocken. Storlek 98, borde kanske tagit 104. Inte särskilt stora i alla fall.


Baströja Ottobre 301 storlek 98. Sytt i naturvit viskosjersey från Olssons. Underbart mjuk och följsam, känns som ett lyxigt barnplagg! Kämpade som vanligt lite med kantbanden i Coverproen. När tyget är så här tunt och halt tenderar det att glida i kantbandsapparaten. Så även om jag har provsytt och tycker det ser bra ut, glider det i alla fall och det blir lite sprättande. Men enbart ett ärmslut den här gången.


Båda plaggen med vesten i Visjö!

4 kommentarer:

JuMel sa...

Snygga grejer du gjort! Blir bara mer och mer sugen på att prova sy sånna där brallor...

Anonym sa...

Å vilket hima fint set det blev! Så fiin hon är!
Grattis till snygga blöjan också. Att jag aldrig kommer till skott!!
//Thea (kokalal)

MinaMirakel sa...

Så fin hon blev tjejen, underbara byxor!/Åsa

Bustråden sa...

Fina, vad fin modellen är på byxorna, är det svårt att sy vecken?