måndag 14 februari 2011

Det kommer bli sommar!


Jag har börjat fundera på vår och sommersömnad. Det här tyget i lin/bomull från Tygpyssling förra året dykade upp i en av mina tyglådor och tjejen grep det begärligt. Det fick bli en kort sommerklänning. Inte särskilt användbart plagg egentligen. Tjejen är inte särskilt förtjust i klänningar och dom har en tendens att bara bli hängande. Det som behövs är jo byxor, shorts och t-shirts, men én klänning kan jo vara bra.

Mitt favvismönster Onion 20022, storlek 104, längd mitt mellan blus och kjol. Blir den kort syr jag heller en kort tights till. Lättare att springa då!

Fickorna kommer från ett annat Onionmönster, 20043. Jag gjorde dom lite större och ska tveklöst sy flera på byxor och shorts. Rolig detalj! Det rutiga tyget är från Stoff & Stil.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jättesöt, väcker verkligen sommarlängtan...

MinaMirakel sa...

Så sockersött! M
Måste oxå snart börja fundera på sommar klänningarna( har ju tre tjejer som "Måste" ha nya varje år, Fast där finns ärvda sedan åren innan!)men det är ju rolig sömmnad!/Åsa

mulliga m sa...

Riktigt somrig och söt! Hoppas hon vill använda den :). Det är ju inte utan att man längtar till våren och sommaren nu.

JuMel sa...

Åh, så härligt sommrig den ser ut, jättesöt! Här var det minus 29 i morse så jag behöver verkligen lite sommar inspiration idag!

SiriR sa...

Så søt og sommerlig!
Og så morsomt, mine to jenter vil kun gå i skjørt og kjoler - ikke bukser!