måndag 21 juli 2008

Utmanad

Jag har blivit utmanad av (sy)ster blå att svara på frågor! Roligt!

5 saker som finns på din att-göra-lista i dag?

Ta med hunden till vetrinär, hon är hängig och har feber. 
Tvätta ett berg av tvätt efter fjällsemestern.
Plocka hallon och vinbär i trädgården och röra sylt. 
Äta av min underbara sallad, rödbetor och örtor från trädgårdslandet. 
Rita av ett mönster till en omlottkjol jag vill sy av ett nyinköpt tyg. 
Leta efter mönster till byxor jag ska sy till mina systersöner i kamoflasjtyg. 
Blogga mina stickade alstrar från semestern. 
Önska att dygnet hade 48 timmar...

Vad gorde du för 10 år sedan? 

Oj, sommaren 1998?Då bodde jag i Trondheim i Norge, hade pluggat där i två år och precis blivit med i studentkårens styrelse. Vi gorde Studentersamfundet i Trondhejms politiska mötesprogram med debattmöter inför hösten. Utmanande och roligt. Jag måste ha haft en sommarjobb också, tror nog det var i hemtjänsten. 

Ställen du bott på?

Jag är uppvuxen i Oslo och har pluggat i Trondheim. Jag har bott i radhus, stuga utan vatten, stuga med vatten, liten lägenhet och stor lägenhet och nu bor jag underbart till på svenska landsbygden. 

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?

Köpa en tidskonto som ger perfekt balans i livet mellan jobb och fritid, mann och barn, slekt och vänner, roligt och tråkigt. Och frid och djupa andetag. 




2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei. Kjempestilig blogg! Nå gleder vi oss til å se det du har strikket. Lille E er jo så søt i mor sydde klær, er det kanskje noen strikkede klær som kan vises frem snart? Har du noen forslag til nettsider med strikkeoppskrifter?
Beate

prickig design sa...

Kul att läsa om dig & att du antog utmaningen!