fredag 11 juli 2008

Aktivitetsfilt



Efter att ha blivit rätt så trött på overlocken var det skönt att sy på min gode gamla Elnita, trofast som altid. I Kreativa kvinnor 5/08 var det en beskrivning på en aktivitetsfilt. Jag blev lite nyfiken om detta var något E kunde roa sig med? Så jag sydde efter beskrivningen. Fyra lappar på framsidan, velour och en rest jersey. Sydde i band och en liten bjällra mellan lapparna och några blommor på velouren. På bakstycke är det en extra lapp med biter av cellofan under för lite ljud. Sydde fast cellofanen så den förhoppningsvis klarar av tvätt. Vändsydde de två lagen med tunn quiltvadd, också med några band längs med kanten. 

Det hela gick rätt så snabbt, men lite sned och konstig blev den. E har provat den och verkade rätt så nöjd, det är hon dock med det mesta hon kan föra till munnen för tiden..

Nu är det semester och vi får se om den kan göra långa bilturer till norska fjällen lite roligare!  

3 kommentarer:

prickig design sa...

Oj, vad du syr!Söta små filtar! Ja, allt som går att "äta" och pilla på är ju jätte spännande.
Trevlig semester!

Hello sa...

Hej!

Hittade hit via Geckos blogg! Vad fina saker du syr! Det ska bli spännande att följa dig framöver!

prickig design sa...

Om du vill så har jag utmanat dig med lite frågor. Ta en titt hos mig så! Antar du utmaningen??