tisdag 1 juli 2008

En liten byxa

Jag var på bebisbesök i går och tittade på en helt färsk liten plutt. Presenten blev en velourbyxa. Efter att ha sydd flera från Medoms mönsterbok båda i form 1 och 2 ville jag prova ett nytt mönster. Ghecko tipsade mig om Ottobre 5/06 som visade sig ligga i min hylla när jag såg efter. Storlek 62. Tok av 2.5 cm på varje ben för mudd och klippte denne 14 cm vid och 10 cm hög (viks jo dubbelt). Det blev riktig bra tyckte jag. Provade dom på E och hon må definitivt få ett par också. Förtjust i färgkombinationen och hoppas mamman i går också är det. Röd velour från Hilco och Nea Nobelle, lilla mudd från Stoff och Stil. 

3 kommentarer:

Botilda sa...

Vad kul med en ny syblogg! Härliga färger i byxorna. Får mig nästan att längta till hösten och galonbyxsäsong (då är ju velourmuddisar perfekta - i sandlådan är de inget vidare).

LinSar sa...

kikade in på din nya blogg.Kul att ha nån ny att följa.

Thea sa...

Hej!! Mysiga byxor!
Roligt att ha hittat hit! Har hört om dig via Gekko. Ska bli roligt att kika in här framöver också.