måndag 28 juli 2008

En byxa och flera haklappar



Det här gröna bomullstyget köpte jag från Nea Nobelle i våras. Två tunna bomullstyg som är broderade i hop. Det var tänkt som kjol till mig, men jag hittade aldrig inspirationen. Så fick jag idéen om byxor till E i stället. Meedoms form 2, storlek 68. Tagit av för mudd uppe och nere, turkos sådan från Stoff & Stil. 

Den är fortfarande lite stor, men jag tror den blir bra. Lite vid är den jo, men det tycker jag må till när tyget inte är elastisk. Bensluten blev också lite vida, men det går bra när hon har strumpor på. Tyget tycker jag blev jättefint! Sambon tycker det är hippie..

Så blev det en liten vända till med haklappar. Roligt projekt, mycket sydd på kort tid! Dom runda är med mönster från Kreativa kvinnor i våras. Det småblommiga tyget är flanell från någon konstig blöjhåller sak från jag eller min mamma var liten! Underbart mjukt och roligt att använda tyget till något annat. 

De två lite mer fyrkantiga i formen har jag ritat av från ett köpt exemplar. Man får väl göra så?Frotté på baksidan gör dom lite tjockare. Har äntligen byt tråd i overlocken, jag är hur lat som helst och syr det mesta med brunt, men det blev trevligt med beigt!   

2 kommentarer:

prickig design sa...

Så söt tjej, då!Jättefina grejer!Tyckte jättemycket om den blommiga haklappen.

Anonym sa...

Brallorna blev ju supercoola! Vad duktig du är, trots att du inte sytt så länge.. KUL!