måndag 8 december 2008

Traktortunika


Äntligen lyckas jag lägga ut bilder på bloggen! Har inte alls fungerat senaste tre dagarna. Kanske fler som har haft problem? Först ut är tunikan till byxorna från förra inlägget. 

Mönstret är självkomponerat med utgångspunkt i Meedom, likadan som denna och denna. Ovantill är den form 1 så den är smalare än mönstret till klänningar 1.5, men det passar E rätt så bra. Blev kanske lite trång i ärmöppningarna, kom inte riktig i håg hur mycket sömsmån jag klippte till förra gången. 

Hilcovelour från Tygpyssling, rosa mudd från Stof och Stil. Hilcos mudd med grövre struktur ligger mycket snyggare på plagg som detta tycker jag, men denne passade så fint i färgen. Färgerna skulle matcha ullbodyen från norska Nöstebarn. Och för att sprita upp det hela lite blev det en traktor på framsidan. E är jo en lantis med en pappa som är bonde i själen och som gillar köra traktor på fritiden, så den falt i smak här hemma!

Nu har jag ingen täcksöm på min lånemaskin, men jag fållade med trestegs sicksack på min vanliga maskin och det blev rätt så bra tycker jag. 

Och jag gillar mina namnband : )


4 kommentarer:

Bustråden sa...

vad f den blev, roligt med traktor på, har du använt olika mönster på tunikan?

Syserine sa...

Hej Bustråden! Alla tunikorna till E har jag ritat från Meedoms basmönster; form 1 uppe, skrå axel, rak ned till taljelinjen, derefter skrådd utåt till form 2 ned till jacklängd. Lite olika om jag har lagt till sömsmån i ärmöppningarna, halsöppning till ribb. Den blir ganska tight, men E är lite smal så det passar henne bra.

Heilt spesiell sa...

Nydelig!Elsker fargene!!

Gekko sa...

Såååå fin! Og E er jo bare så god da! Takk for sist forresten! :-)