fredag 19 december 2008

Allt har sin tid

Den här väskan blev skickat i väg i går. Jag har haft tyget liggande ett tag, har lett efter lämpligt foder, ville det skulle vara petrolblått, men det var otroligt svårt att hitta. Det blev den här petrolblå bomullsväven från Stof och Stil, som är lite mer åt det turkosa hållet. 

Mopedtyget är ett Echinotyg från Malika & Rosa i Danmark. Mönstret till väskan är från Kreativa kvinnor 4/07, på den tiden tidningen hade olika designers som gjorde kläder. By Groth i den här tidningen, en ursnygg kjol bland annat.   

Fodret har fått lite dekor som jag hoppas gillas av hon som får väskan. 
Glansbildet (heter det så på svenska?) har jag laminerat innan jag sydde fast det med sicksacksöm. Den broderade texten har jag sytt för hand med sysilke. 

Har tagit dubbelt lag med mellanlägg på kantdelarna uppe, annars viker dom sig lätt när man använder väskan. På själva väskdelen tok jag också ett tunt mellanlägg, så den blev lite mer stadig. 

Jag är ganska nöjd med väskan. Den blev helt ok. Men ni vet hur det är, när man har jättestora förväntningar hur något ska bli, jag har gått och sätt fram i mot att sy den här väskan länge, och sedan blir det bra, men inte riktig som man hade hoppas en då. Och så jag vet inte vad som blev fel heller. Tror det är något med formen på hela väskan som inte riktig blev rätt proportioner. Så kan det vara. 
   

3 kommentarer:

prickig design sa...

Fin!!Den blev ju jättesnygg, den måste du vara nöjd med! Vilket läckert tyg med vespor! På svenska heter det "bokmärke".=0)
(En av mina mössor har blivit sålda i butiken!Till en kille som sprätte bort rosetten!) =o)

prickig design sa...

Allt om handarbete hade jag missat!Tack för det tipset!! Kollade även igen på stoff & stil och hittade faktiskt ett lila som jag nog kan använda. Saknar dock forfarande ett ljusgrått. Har redan ullfilten i från panduro och har sytt en mössa i ett ljusgrått, men det är inte rätt nyans av grått som önskades. Kanske funkar med det också, ska fråga. Tusen tack för tipsen!GOD JUL!!

od Andulky sa...

Vilken underbar väska och det tyget!!! Vet du om det säljs i Sverige?