fredag 28 november 2008

En tunika och en byxa

Jag gillar verkligen kombinationen tunika och byxa just nu. Perfekt att ha en ullbody under tunikan och sedan är E klädd att åla sig runt på golvet. 

Såg den här blommiga sweatshirten hos Tygpyssling och blev nyfiken. Da den kom kunde inte riktig bestämma mig för om det var rosa och blommigt too much eller bara jättefin. Matchade en beige Hilco velour jag har hatt liggande ett tag perfekt. Naturvit mudd också från Hilco. Börjar gilla den mer och mer när jag vill ha en riktig töjbar öppning. Och den lägger sig riktig snyggt. Nu blev den precis lagon tight också. 

Mönstret är det samma som denne tunikan, ritat ut från Meedom. Tog av lite extra i hals och ärmöppningen. Byxan är den samma som denne, en riktig fin Ottobre modell tycker jag, och inte alls så breda som dom brukar vara. En liten applikation blev det också. 

Och nu är jag också med i namnbandsklubben! Hade inte alls tänkt ha namnband, lite väl pretentiöst tyckte jag när jag bara syr till mig själv, men så skickade jag in en beställning och vad roligt när dom kom! Jag har beställt fler färger... Men får nog öva på att sy dit dom på ett smidigt sätt, nu stickade jag för hand och det tog jo lite tid.  

3 kommentarer:

LinSar sa...

Härligt set.
Jag va med lite undrande i början om jag skulle namnlappar eller inte.Beställde ialla fall och töserna tycker det är jätte coolt med mina dit sydda lappar:)

Gekko sa...

Så fint set! Kan tenke meg at det er perfekt med ullbody under!

Lallis/Helene sa...

Vilket fint set! Tycker det blommiga tyget är jättefint!