lördag 1 november 2008

Tunika och muddbyxor


Jag har haft besök av en kompis med en liten tjej som är lika gammal som E. Tillsammans gick vi genom mina tyghöger och komponerade i hop ett outfit till lilla H. Riktigt roligt när hon kan få välja själv! 

Lila velour från Hilco och Nea Nobelle, den är underbar i färgen! Rosa mudd från Stof & Stil. Applikationen är en liten camapanrest. 

Muddbyxorna skulle egentligen vara utan mudd, tok mönster till trikåbyxor från Ottobre 4/07 storlek 80, men då jag skulle sy på resåren tyckte jag dom såg korta ut i grenen och när jag jämförde monstret med Ottobres muddbyxemönster från 5/06 var dom lika höga, bara utan mudd! Denne byxan är sydd efter det mönstret och den är lite kort i grenen. Så då fick det bli mudd en då. Smala mudder i bensluten för att dra i hop vidden. 

Tunikan är mönster från Meedom, 1.5 storlek 74. Klippte utan sömsmån i hals och ärm och sydde sedan på mudden. 

Nu hoppas vi designern blir nöjd! 

3 kommentarer:

LinSar sa...

Jätte fint set.Ägarinnan kommer bli tok söt

prickig design sa...

Fint!!

Anonym sa...

Designeren er mer enn fornøyd! Hjertelig takk. Du er både flink og snill. Gleder meg til å se H i dette. Kram K