söndag 23 november 2008

Två bänktrasor

Då är vi hemma från varma Spanien! För en chock att komma till vintern, men härligt också med kyla och snö.

Det har blivit lite stickat där nere. Två bänktrasor nästan lika dana som denna. Garnet är Mandarin petit, ren bomull från norska Sandnes som i Sverige kan köpas hos Britts butik på nätet. Jag försöker sticka upp lite av mitt gigantiska garnlager, dessa nystan var inköpta för länge sedan till handukar, som inte blev av. 

Har ändrat lite sedan den första trasan i det här garnet. Stickor 3.5 för lite tätare struktur. La upp 42 maskor. Stickade 1 avig/1 rät i 28 cm, inga kantmaskor, alla maskor stickas varje varv.  

Den första jag gjorde i det här garnet har jag hunnit använda och tvätta ett antal gånger Tycker den fungerar bra, inte tappat färg och fint klarat av 60 grader. Ligger gott i handen och jag tycker strukturen fungerar. 

Fina små presenter, snabbt gjort och kan stickas medan man ser på tv och inte syr.. 

2 kommentarer:

prickig design sa...

Välkommen hem!
Har börjat virka lite och det känns som en bra extra syssla när man inte kan ha med maskinerna. =0)
Kanske får testa stickning också så småningom.

Gekko sa...

Wow, du er jo bare så flink som ikke bare tar med strikketöyet men til og med strikker når du er på ferie! Imponert!