torsdag 6 november 2008

Kjol och tunika


Storasystern till hon som får den här presenten (ja, det gick i väg en hög paket i går!) måtte jo också få en outfit. Det var slut på all lila velour och jag var sugen på att sy något med dom lila kaninerna. Sedan kom jag på det här kjolmönstret från Ottobre 4/07 som jag har varit lite nyfiken på att prova. Så blev det. Kjolen är i en finecord från min lokala tygaffär. Den har broderade blommor i lime, ser lite konstig ut på bilden, men är riktig fräsch tycker jag. Borde också vara lätt matchad. E har fått en byxa i den tidigare här i somras. 

Kjolen är otrolig snabb att sy, 2 väck på fram och bakstycket och resår i midjan. Jag sydde fast resåren med overlocken, tycker det blir så himla fint med många små rynkor, men inte särskilt praktisk när man skickar den i väg och kanske behöver justeras... 

Tunikan är från samma Ottobre, väldigt utsvängt i modellen, vi får se hur den är på. Jag sydde dit mudd i ärmsluten också, det tycker jag går snabbt jämfört med täcksömmen. Allt är i storlek 110, kanske allt för stort, vi får se!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kjære deg!
Har ikke fått pakken, men er så utrolig glad for at H skal få Syserine design. Nydelig kjole! og herlig skjørt. Du og du. God ferie!
K