söndag 9 januari 2011

Ny modell baströja


Har testat Ottobre 301 som baströja till tjejen. Har tidigare sytt mönstret till mina systersöner, men dom är jo  mycket äldre. Storlek 98, lite stort kanske jämfört med köpta, men inte jättemycket. Dock mycket snävare i modellen än jag som är van vid Meedom form 1. Till ullunderställ tror  jag den kommer att fungera perfekt, men då ska jag ta in i lite i halsen. Ull är jo så elastisk.

Tyget är himmelblå jersey med lycra från JNYdesign. Positiv erfarenhet! Tjockare i kvaliteten än t.ex Campan och lättsytt. Samma vita jersey till kantband och det gick mycket lättare än singeljersey i viskos! Det kvarstår dock lite innan jag är helt nöjd med sömmen. Himla bra tycker jag att JNY har enfärgade tyger. Ska sy upp ett gäng baströjor som kan kombineras med stickade slipovers och då är enfärgat bra!

Tjejen fick välja tryck. Gissade innan att det ville bli en bil då den här biltröjan har varit en favorit!

4 kommentarer:

Thea sa...

Fin!
Åhå, himmelsblå jersey...samma kvalitet som ränderna? I sånt fall är den grym! Måste nog också ha lite, jag gillar färgen skarpt!

Håller med om att 301:an är väldigt tight. Man måste tänka till med vilket material man använder. Till Campan ärdet underbart, men till en del anrda jerseytrikåer som är lite "styvare" tycker jag det är i snävaste aget.

Pyssellycka sa...

Härlig färg och snyggt tryck!

MinaMirakel sa...

Härlig lite vårig färg, fint tryck!/Åsa

mulliga m sa...

Jättefin tröja!