torsdag 20 januari 2011

Vest i Visjö



En stickat vest i det underbara garnet Visjö från Östergötland ullspinneri. Jag är så förtjust! Tunt, mjukt, elastisk och dofter lite får. Och producerat i Sverige, det gillar jag! Merinoull från Australien all ära, men det är lite kul att vi kan göra garn av den här kvaliteten också här på berget. 300 m/100 g, köpt hos Yll och Tyll, kan också fås hos Garnkorgen. Vackert melerad.

Beskrivningen är från Sandnes, häfta 0808 Sandnes alpakka 0-4 år.

Storlek 4 år. Färdiga plagget stämmer helt med måtten : ) Jag förlängde ärmhålen med 1 cm. Lite lång nu, men sitter fint på likaväl. Det är minskat lite i sidorna uppefter. Mönstret på framsidan är fuskflätor. Blev så fint tycker jag. Och vänster och höger framstycket blev spegelvänd identiska! Det fungerade bra med det melerade garnet även om några delar blev stickat runt och andra fram och tillbaks. Jag är hur nöjd som helst!  

3 kommentarer:

MinaMirakel sa...

Helt fantastisk väst, älskar färgerna på garnet!
Underbart!/Åsa

Gekko sa...

Pax for henne! Når skal jenta di og Millegutten inngå avtale om framtidig giftemål? Maken til sötnos!
Og vesten gikk ikke av for hakker den heller da. Flinke du!

Barbro sa...

Kjempe fin vest! Herlige farger og det ble fine farger med passe brede felt av hver farge med det garnet. Og utrolig søt jente også.