tisdag 4 januari 2011

Puff!


Det är mycket puff och rynk i modet just nu. Blev därför nyfiken på att sy toppen med draperad ärm från Sömnadsmagasinet 12/10. Tänkte den kunde passa till syster kjol och under hennes pälsväst.

Storlek 36. Ser stor ut, men 36 har passat därifrån förut. Brun viskosjersey från Olssons. I stället för mudd i halsen sydde jag dit kantband. Jobbigt! Den hala singeljerseyen ville inte alls ligga rätt i CPen och sömmen var antigen för långt in eller för långt ut. Repade upp säkert 5 gånger. Till slut tröttnade jag och accepterade en ganska ful söm. Så får vi se om plagget passar överhuvudtaget.

Jag gillar armarna! Rikligt med rynk i själva ärmkullen och i tillägg ett resårband på övre del av ärmen för att hålla det hela lite inåt. Dom ser jättelånga ut! Kanske tröjan är lite kort? Får be om en livebild!

6 kommentarer:

Karin sa...

ÅH VILKEN FIN! En sån vill jag sy på studs! Jättefin tröja!

Thea sa...

Oj vad proffsigt det ser ut! Kjolen i förra inlägget också.

mulliga m sa...

Snygg tröja! Den är jättefin.

Singh sa...

Superläcker!

MinaMirakel sa...

Jag tycker att den ser perfekt ut!
Irriterande när man behöver sprätta!/Åsa

Pyssellycka sa...

Supersnajdigt! Läcker!