måndag 31 januari 2011

Tights och tunika



Present till en 3-åring vi känner. Velourtights/byxor med lägg i sidsömmen. Mönster från Ottobre 1/10. Har sytt flera. Gillar lite detaljer på tights. Modellen är tillräcklig vid för att passa till velour. Jag klippar nu utan sömsmån i sidan för lättare sy väcken. Den här gången sydde jag dom enbart med raksöm, det var lite enklare än att använda overlocken.

Jag klippar utan sömsmån i midjan och använder ett 3 cm brett resårband. Då blir midjan lagom tycker jag. Storlek 104. Velour från Stoff & Stil.


Tunika i den underbara fordonstyget från JNYdesign. Mönster från Welinder 98/104. Mycket nöjd med kombon cerise och oransj! Tufft och rosa!

4 kommentarer:

MinaMirakel sa...

Åh underbart set, jättecoola tights och tunikan blev ju jättefin med de orangea kantbanden!/Åsa

Gekko sa...

Fiiiiiiiiiiiiiint!

mulliga m sa...

Jättefint set!

Karin sa...

Åh vad jag gillar de där tightsen. Ska man prova ett par tro? Väldigt fint alltsammans!