tisdag 9 december 2008

Biltröjor

Dom här två underbara trikåerna hittade jag på Jofotex i höstas, har också sätt den på Stof og Sy i Danmark. Tunn singeljersey med lite elastan. Foruteom att singeljersey är lite jobbigt att handtera, särskilt när man har sytt i ugglor och kaninen ett tag, känns den fin i kvaliteten. 

Det har blivit tröjor till mina systersoner, julklapp! Använt Ottobres basmönster, den här gången "tjej" modellen, bara gjort dom rätare i sidorna. Dom förra tröjorna i pojkmodellen blev enorma, dom här ser dock lite korta ut. Vi får se när dom kommer på. Storlek 122 och 128. 

Den minsta försökte jag få i hop precis innan overlocken la av, det gick åt typ 8 nålar på den så den ser inte ut på insidan.. Den största sydde jag på lånamaskinen, det gick jo klockrent teknisk, men halsen blev lite sned och konstig. Hilcomudd från Nea Nobelle i halsen. 

Fållade både armslut och själva tröjan med trestegs sicksack. Tror det blir ok. Underbart att fålla undervägs i arbete, man blir jo bara mer och mer sugen på en egen coverlock... 

5 kommentarer:

Bustråden sa...

vad fina de blev och tygerna är jättefina, sugen på att beställa de själv.

LinSar sa...

Killarna kommer bli hel nöjda

Mimmi sa...

Vad fina tröjor! Även jag har det härliga tyget liggande (köpte i oktober) men det har inte blivit något utav det ännu.

Gekko sa...

Flotte! Håper guttene liker gavene, du har vel lagt ribba ganske höyt siden de likte de camobuksene så godt!

prickig design sa...

Så fina de blev! Båda blev ju super!De kommer bli jätteglada!