söndag 20 mars 2011

Frotté


Jag har aldrig sytt plagg av stretchfrotté och blev nyfiken på att prova JNYdesigns klövertyg. Härlig kvalité, liknar jo velour både i tjocklek och elastisitet. Dock lite dyrare..

Tunika i raglanmodell, också något jag sällan syr. Mönster från Ottobre 6/07. Storlek 104 och enormt! Får nog kallas en 110. 4 cm längre ärmar än det jag nu har sytt i Welinders 98/104 som jag tycker är en ganska stor 104. Men det gör inget att ha lite plagg i skåpet till hösten! Lila kantband i interlock också från JNY. Jag klippte för fåll med 2 cm sömsmån, men sydde dit kantband istället. Tror det blir bra med lite extra längd, inte särskilt lång i modellen.  


Tights från samma tidning. Också stora. Lite vide nere, men det kan jag gilla. Jersey från JNY.

Mönstret innehåller också framficka eller huva om man vill ha det. Gillar mönstret och är i gång med ett sätt i 98..

6 kommentarer:

Emilia sa...

Vilken snygg tunika - gillar tyget!

Och så fin Milo-väst!

Annikwa sa...

Superfint! Håller med om att Ottobres storlekar brukar vara stora.
Jag har också varit nyfiken på stretchfrott'en, bra med lite info om hur den är! Det där tyget är ju så fantastiskt snyggt tycker jag.
(Hej förresten, första gången jag kommenterar här!)

http://kwakwadesign.blogspot.com

MinaMirakel sa...

Snyggt!/Åsa

mulliga m sa...

Det tyget var också gulligt! Passar fint som tunika.

Thea sa...

Kanonfin! Det tyget skulle jag vilja ha!
Håller för övrigt med om dina tankar kring många av Ottobres storlekar.

BamBuu sa...

Snyggt! Tyget ser mjukt och skönt ut!