torsdag 3 mars 2011

Fanö


En tröja. Jag köpte mönstret "Fanö" från farbenmix.de. Baströja med ok och lite rynkning på framstyckets underdel. Kan också sys utan detta. Kort eller lång ärm, med eller utan ficka fram.

Sytt i storlek S (34/36) i viskosjersey. Legat länge i mina gömmor. Tänkte den skulle passe min mamma som är lite mindre än mig och som använder grått/svart. Tog av 2 cm på ärmlängden.

Och hur blev det? Jag fick den på mig gravid i nioende månad... Jada. Och lååånge ärmar. Skickade den till en kompis som nog är en klassisk 38. Ingen bra passform. Så nu är jag klar med det här mönstret.

4 kommentarer:

MinaMirakel sa...

Snyggt tyg var det i alla fall!
När är det dags för bebisen?/Åsa

mulliga m sa...

Trist när storlekarna i stämmer så bra :(. Hoppas den passar din kompis, för den var fin :).

od Andulky sa...

Jättefin tröja!!
Jag ol-ar mina formsydda efter en jättebra beskrivning som Strömming har, kan länka imorgon (mobilsurfar). Och jag har öppning, tycker det är jättebra, kan man anpassa efter behov och så torkar de snabbare ;-). Just ja, jag har ingen sömsmån, men där resåren sitter i benen klipper jag ca 1,5 cm bredare. Resåren sätter jag ca 1-1.5 cm in.
/anna

Emma sa...

Hi,

I må se denna sidan

www.ikastetiket.dk/se

Klem
Emma