söndag 7 november 2010

Trosor

Det behövdes flera trosor så här er ett gäng till. Det konstiga var att CPen sydde som en gud med dom vita kantbanden, men på dom hallonröda blev det fult igen! Jag började fundera på om det var tråden. Den vita var den tråden som kom med maskinen, inget särskilt med den tror jag. Den röda var Gütermans sytråd. Efter det här trädde jag om till Gütermans overlocktråd, men då såg jag att maskinen hade varit inställt på lös söm. Så lite fult blev det, men jag förstod i alla fall varför!

Vad har ni för tråd i CPen?

Mönstret är Stoff & Stil storlek 3 år, passar min 98 perfekt. Interlock från Hilco. Tygerna annars är campan (petrol), lila och rödrandig (Stoff & Stil) och blåblommig från min lokala affär.

Har sytt flera plagg med kantband den här veckan, dom kommer, och CPen och jag är nästan kompisar! Det blir jo hur snyggt som helst med kantband! Riktigt roligt. Mer taggad på att sy än på länge!

Och tack till Karinottilia för awarden och uppmuntran om CPen!

1 kommentar:

Karin sa...

Härligt Syserine! Visste att ni skulle bli vänner! Kanske skulle jag våga mig på att sy lite trosor också. Tyckt att det verkat lite krångligt... Men skam den som ger sig, eller hur?