söndag 21 november 2010

Tights med väck

Jag har sydd ett par tights till från mönstret i Ottobre 1/10. Gillar väcken nere på benen, men mönstret är stort. Jag tyckte 92 var blivit lite korta, men 98 är stora. Och vida! Fungerar igentligen som mellanlagsbyxor. Sydda i en ull/viskos interlock fran norska Sydilla. Tänkte tyget till underställ, men inte tillräckligt elastisk och mjukt. Dock underbar färg och skulle nog också göra sig bra till en klänning.

Även utan sömsmån i midjan blev det högt där. Klippte heller inte sömsmån på benens utsida, där väcken sys. Blev inte smala en då.

Senaste Ottobre har också tights med väck. Kanske ska jag prova dom också. Funderade på att sy dom i velour.

3 kommentarer:

Gryda sa...

Jeg lurte også på om jeg skulle prøve meg på det mønsteret - så det er veldig greit å få tips om at størrelsen er litt stor. Hvor gammel er hun som du har sydd i str 98 til?

Gryda sa...

Ja, forresten - jeg ser jo det står på siden din at E. er født i mars 08. Min lille er født i sept 07. For henne blir 98 for lite både når jeg strikker og syr, jeg går opp til 104. Men kanskje ikke så med Ottobre.

MinaMirakel sa...

så tråkigt att det inte blev som du tänkt dig, men dom ser fina ut!/Åsa