torsdag 10 september 2009

Plommekombo



Den här velouren är en favorit! Färgen är underbar! Med matchande mudd. Från danska Onion, köpt från Stof og Sy, också i Danmark. E har tidigare fått tunika i den här och jag gillade tyget så mycket att jag köpte mer i våras, och nu är det velourtid.

Pullover efter Meedom form 1, storlek 80. Efter att jag hade tagit korten och E hade använt den första dagen sprättade jag av mudden i går och gjorde ärmöppningarna lite större.

Byxmönstret är från Ottobre 4/07, ett jättebra mönster om man önskar en byxa med lite mer rörelsesvidd. Storlek 86. Stempel och tryckfärg från Panduro. En byxa att hoppa högt i!

8 kommentarer:

SiriR sa...

Så søt hun er i sine nye fine klær!

Ett Tu Tre sa...

Underbar färg, och fina kläder - ser leksköna ut nu när det har blivit höst.

Emilia sa...

Mysig dress!

re.do sa...

Vilka härliga kläder! Du har kommit på hur man gör bra tryck, jag har svårt för att få det riktigt bra. Några tips?

Syserine sa...

Tack för alla kommentarer! Re do; När jag gör trycket använder jag en mjuk roller från Panduro för att få färgen jämt utöver på stemplet. Sedan trycker jag. Det funkar rätt bra, men det är svårt att få tjockt med färg, så det inte blir genomskinneligt.

Lallis/Helene sa...

Vilken härlig färg på velouren! Jättefina kläder!

MinaMirakel sa...

Jättefint med trycket, praktiskt set nu när hösten kommer./Åsa

Äppel Päppel sa...

Så fint, så fint! Underbart tyg i härlig färg!