tisdag 1 september 2009

Godis


Det här sättet tycker jag blev riktigt som godis! I söndags hade jag en underbar sydag med Gekko. Sy, prata och äta norska slätbuller, kan inte överskattas!

Trodde jo självklart att jag skulle få sytt mängder, men tre plagg blev det. Det här sättet är tänkt som nyfödtpresent, men för att använda länger fram. Dom flesta får jo så himla många presenter i storlek 62, så nu tog jag Welinders 62/68 som ska vara ca 6 månader.

Ritade pulloveren från basmönster till tröja, gjorde halsöppningen och ärmöppningarna större. Lite osäker på längden på pullover med mudd, men efter Gekkos råd fick det bli bluslängd pluss mudd. Och det ser lagom ut tycker jag. Byxan är Welinders basmönster. Tog av 6 cm i midjan, nästa gång räcker det med 4 cm tror jag. Måtten på mudden från boken var små! Så jag måtte sy den två gånger..

Pullovern är i vinterfrotté, en blandning mellan fleece och stretchfrotté. Byxan är i minimanchester. Båda tygen från Hilco och Nea Nobelle. Mudd från Stoff och Stil.

5 kommentarer:

Gekko sa...

Takk for en fantastisk sydag!
Har ikke sydd på navnelapper og magnetknapp enda. Den siste vesken derimot er ferdig (med rosa kantebånd!) og er allerede brukt.
Eplemosen er ferdig og bollene kom godt med i bilen.
Klem

SiriR sa...

Riktig godis ja! Så søtt:)

Doris_Assar sa...

Superfint!!

MinaMirakel sa...

Vilken fin kombination, supersött./Åsa

Beata sa...

Jättefina!