söndag 1 mars 2009

Till en liten tjej

En liten tjej är född i Bergen. Mamman gillar lila så jag har sytt en liten lila outfit i storlek 62. 

En tunika i Meedoms 1.5 klänningsmönster, avkortat. Lila kaniner från JNYdesign och Nea Nobelle.  Storasystern har tidigare fått den här, så nu kan dom matcha, om hon gillar det då. Byxor i lila velour från Hilco och samma ställe. Mönster från Ottobre 5/06. Mudden på båda byxorna och tunikan är från min lokala tygaffär, mitt i mellan Stoff och Stils och Hilcos. Känns rätt bra faktisk. 

Första gången jag har sytt fast namnbanden i sidosömmen, jag glömmer ofta namnbanden tills jag är klar med plagget. Så byxorna fick inget.. Och i dag har jag lyckas posta paketet också!




4 kommentarer:

Anna-Snoddas sa...

Jättefint! Härligt med lila och vitt! :)

Doris_Assar sa...

Jättesött!

Bustråden sa...

härligt set!

od Andulky sa...

Superfint!!