lördag 14 mars 2009

Mer rött och brunt

Det har blivit två plagg till i rött och brunt. 

Tröjan är i en bomullsjersey från Stoff och Stil, köpt förra våren. Legat länge i gömmorna och jag tyckte det var dags att sy lite av det jag har.. Naturvit mudd från Nea Nobelle. Meedom form 1 storlek 80. Trycket är ett stämpel från Panduro. Det är jo lite jakttema här hos oss. Nu fodras rådjuren med potatis och E hänger med pappa på det!

Byxorna är Meedom form 2, mudden är från Stoff och Stil. Tyget är en broderat babymanchester från min lokala tygaffär. Det förste tyget jag köpte då jag började sy kläder! Det blev en kjol till mig med mönstret från Ottobres vuxennummer höster 07, jättemycket fina mönster! Men kjolen blev för stor, det här med sömsmån var svårt att beräkna, och för mycket vidd vid höfterna och inte särskilt mycket använd. Men jag sydde en matchande väska som jag har använd massor nu i vinter så hela plagget känns bekant!

2 kommentarer:

Bustråden sa...

fina, härligt tyg både till tröjan och byxorna!

od Andulky sa...

Jättefina!!