måndag 9 mars 2009

En rosa 1 års present


Äntligen fick jag sytt 1 års present till min guddotter i Oslo. Rosa är färgen och denne velouren i syren från Tygpyssling tyckte jag var riktig fin. Naturvit mudd också från Hilco. Jag gillar vit mudd hur mycket som helst för tiden!

Byxmodellen är från Ottobre 5/06, jag lägger till mudd i bensluten. Tycker modellen är precis lagom. Ett tag har jag sytt många byxor med resår uppe och nere, nu är jag lite tillbaks på mudd... 

Tunikan är också en upprepning. Ritat från Meedoms form 1 som bland annat denne. Kommer aldrig riktigt i håg hur jag gör med sömsmån i ärmöppningen. Nu tror jag oftast att jag ritar mönstret med 1.5 cm mindre ärmöppning och sedan klipper med sedvanligt sömsmån.   

Storlek 80, tjejerna är blivit så stora! 

3 kommentarer:

Äppel Päppel sa...

Vad gulligt! Ser mjukt och skönt ut!

6-barns mamma sa...

Jag gillar dina set, tycker det ser så fint ut med tunika.

od Andulky sa...

Jättejättefint!! Vilken härlig färg!