fredag 31 juli 2009

Ett nytt plagg och ett gammalt


Jag har länge funderat på att sy pullover i velour. Ser för mig att det är ett praktisk plagg att ha utanpå body för lite extra värme. Jag har jo använt mycket ull på E och över det har jag ofta haft tunikor utan ärm. Nu är det dock kommit en liten pojke uppe i Stockholm och då fick jag tillfälle att prova på pullover(som jo är ungefär som en tunika...). 

En ullbody kommer han jo inte undan från sin norska vän (en brun som faktisk blev inköpt medan han bara var ett litet, litet frö i magen). Mamman och Pappan gillar orange så det kommer att matcha.

Tyget är en liten rest, köpt i min lokala tygaffär. Mudd från Hilco. Mönstret är Meedom 56, form 1. Halsringningen blev rundare än jag hade tänkt, men mudden la sig rätt fint en då. 

Och byxan är det inget nytt med.. Ottobre 5/06, storlek 62, den tror jag storleksmässigt passar till Meedom 56. Tidigare sydde jag ofta mudden i avvikande färg, nu gillar jag att det går ton-i-ton, det blir lite lugnare och mer lätt matchat. Velour från Hilco, mudd från Stoff och Stil. 





8 kommentarer:

Emilia sa...

Härlig pullover - snyggt med orange!

od Andulky sa...

Så himla fin!! Byxorna är också jättefina!

Krimskrams sa...

Tack för kommentaren i bloggen! Angående höstjackan så passar form 2 perfekt på min smale pojk. Jag har dock gjort den lite längre än mönstret, men bredden är bra. Han kan ha en ordentlig tröja under utan att det blir tajt och kan röra sig bra.

Jag sydde hans första jacka (vårjackan i bloggen) efter form 3 och fick sy in den massor för att den skulle passa.

Vilka fina saker du syr, det här var en blogg jag hade missat!

MinaMirakel sa...

Vilka underbara färger, det behövs när mörkret kommer.
Byxorna är oxå fina./Åsa

Lallis/Helene sa...

Jättefin pullover! Ska nog sy någon sån nu till hösten till min lillkille. Det är ett väldigt praktiskt plagg och snyggt också!

Doris_Assar sa...

Wow vilket härligt tyg!!! Blev jättebra! :-)

6-barns mamma sa...

Vilket fint set du gjort! gillar färgerna jätte mycket! Är själv lite förtjust i brunt, och det passar ju till så mycket.

Gekko sa...

Vet du, du er så fantastisk flink! Setet er kjempefint!