fredag 10 juli 2009

Hoodie med utmaningar


Det har varit tyst på bloggen ett tag. Mycket annat som händer på sommaren, men lite sytt har det blivit. Det siste jag lyckas få i hop innan semestern var en hoodie till E. Den har legat ett tag och det var mycket pill att få i hop den! Länge velat prova sy båda dragkedja, infodring och mudd, men ville ha en beskrivning. Jag er inte typen som hittar på själva..

Stoff och Stil har ett mönster på jacka, storlek 1 år, 86, men den blev faktisk lite kort. 

Som sagt både infordring, muddavslutning och dragkedja. Och sidofickor. Mycket sprettande! Men jag fick den i hop, lärde mig mycket och den är redan flitigt använt. 

Velour med mudd i samma nyans från danska Onion, köpt hos Stof og Sy. Huvan är fodrat med interlock från Nea Nobelle


4 kommentarer:

Sandra sa...

Snygg jacka, även om den nu blev för kort så såg modellen i sig bra ut.
Söt kille!

od Andulky sa...

Snygg!

MinaMirakel sa...

Har vänta på nya inlägg på bloggen, jag tycker att du har en bra och intressant blogg.
Jackan tycker jag ser jättefin ut!
Väntar på nästa inlägg./Åsa

Lallis/Helene sa...

Jättefin jacka! Verkar svår att sy men förstår att det var en kul utmaning och resultatet blev ju kanon!