lördag 11 juli 2009

Orange till en nyfött


En när kompis har fått en liten pojk. Båda mamma och pappa gillar orange och har tidigare fått ett blöjfodral i den färgskalan. Dom första små plaggen jag har sytt till honom, det blir nog fler, fick bli ett par muddisar och en omlottröja. Båda i storlek 56. 

Byxan är rätt standard. Ottobre 5/06, velour från Nea Nobelle och mudd från Stoff och Stil. 

Omlottröjan är också från Ottobre 5/06. Sytt i vinterfrotté från Nea Nobelle, ett mjukt och skönt tyg som är en blandning av stretchfrotté och fleece, hälften bomull, hälften syntet. Ägnar sig utmärkt till en jacka att ha utanpå body när bebisen behöver lite mer värme. E hade två sådana jackor, en i vinterfrotté och en i sweatshirt, båda flitigt använt förra hösten. Kantbanden är interlock från Nea Nobelle. Jag har svårt för kantband och nu har jag inga coversömmar på overlocken längre så jag sydde med vanlig raksöm och hoppas det håller. Det är jo inte så mycket drag i bebisplagg.  

Plaggen har gått i väg med posten och nu hoppas jag dom faller i smak! 

3 kommentarer:

Sandra sa...

Vilka härliga kläder, superfina färger.

LinSar sa...

Gillar orange.Mysig färg tucker jag.
Underbart set.

od Andulky sa...

Så jättefint!