måndag 13 juli 2009

Lila linneväska


I början på juni var jag på Stoff och Stil utanför Oslo med en kompis. Jag frågade om det var något hon ville jag skulle sy till henne? Hon ville ha en väska som min vårväska och gärna i ett lila linnetyg. Och vad tur att jag hade 2 meter av det hemma till ett kjolprojekt som inte har blivit av (jag har många sådana..). Vi köpte ett vanligt grått bomullstyg till foder. Till mellanlägg har jag använt S&Ss volummellanlägg, lagom tjockt, men kunde kanske varit lite hårdare.  

På insidan har jag sytt två fickor, en i ett blommigt tyg också från S%S och en i fodertyget. 

En laminerat liten ängel har fått en snor och är sytt fast. Jag tänkte hon kunde ha namnet på man och barn på baksidan. 

Jag gillar bibelsitatet "Allt har sin tid". Har tidigare också använt det på den här väskan. Det gick snabbt att brodera på ena fickan. Skrev först med min penna från Panduro som försvinner med tiden och sedan var det bar att sy med enkla stygn. 

Till utsidan sydde jag en liten blombrosch. Vändsytt och fyllt med vadd. Sydde några stygn som drog i hop den lite och några pärlor. På baksidan en broschnål, så kan man använda den efter lyst och inte minst ta av den vid tvätt.  

Väskan blev mycket uppskattat och jag blev riktigt nöjd med den!

4 kommentarer:

Sandra sa...

Jättefin väska!
Mycket fina detaljer och fina tyger.

Josefinaste sa...

Jättefin! Vad gulligt med broderiet på insidan oxå!

MinaMirakel sa...

väskan är helt underbar, gillar färgen, modellen och detaljerna.
Uppskattad skulle jag tro? /Åsa

od Andulky sa...

Underbar! Vilka detaljer!