lördag 17 januari 2009

En present

I dag har vi hatt besök av en liten tjej och hennes mamma. Här i veckan fick jag lust att sy en liten outfit till lilla A och efter lite fundering blev det en klassisk muddbyxa med tunika. 

Har inte använd kanintyget till den här typ av tunika förut, men jag tyckte den blev riktig fin. Kanintyg och mudd från Nea Nobelle. Mönstret är mitt : ), gjort från Meedoms form 1 som bland annat denna

Byxorna är i velour och mudd från samma ställe. Mönstret är från Ottobre 5/06. Jag la till mudden i bensluten utan att ta av på längden och det var bra för storlek 68 var nog lite lite till tjejen.. Typisk mig, har en tendens att sy grejer som passar precis nu och det är jo lite dumt..  

2 kommentarer:

prickig design sa...

ännu ett super fint set!!!fortsatt trevlig helg!

Bustråden sa...

vad fint det blev, hur har det gått har du beställy tyg från finland?