onsdag 6 juli 2011

Blöjbyxa och mönsterglädje


Tilde Textil har lånat mig sitt Welinder 4-10 års mönsterark! Så himla snällt att skicka i väg sin mönsterskatt till mig! Jag ritar och snart är det på retur med trasorna. Skaparlycka gav mig ett jättebra tips på hur man kan låna boken. Via ett svensk bibliotek kan man fjärrlåna den från Danmark. Mitt bibliotek kunde dock inte hitta den alls, men då hade jag heller inte med mig ISBN numret. Det måste man säkert ha. En annan snäll sy människa har erbjudit sig att rita av och skicka mönster till mig. Vad hjälpsamma folk är!

En blöjbyxa är färdig. Tjejen växer och fler blöjor och byxor har hon redan växt ur. Dubbelt 2-tråds merinoull från Nöstebarn. Stickor 3. Klassisk modell, denne efter beskrivning från Minimundus. Nu väntar tvätt och lanolinbad. Och helst några blöjor att ha under också! Jag väntar på sytider..

5 kommentarer:

emmys stickning sa...

Hej! Visst är det kul med alla snälla människor där ute. Dina blöjbyxor va jätte fina. Håller på att sticka för fullt nu till lillasyskonet som väntas i oktober. Tänkte bara passa på att fråga om du vill göra dig av med de gamla blöjorna? MvH Emmely

Smilla sa...

Härligt med snälla männsikor som lånar ut och delar med sig!
Fina blöjbyxor!

Emilia sa...

Så fina och vad bra att det löste sig med mönstret!

Jenny sa...

Helt underbara brallor. Ullbrallor är verkligen bäst! Fin modell också.

Grattis till att du fick så fin hjälp med mönsterarket!

emmys stickning sa...

Hej igen!Hör av dig till mig på emmy_ackevik at hotmail.com är jätte intresserad.