torsdag 30 juni 2011

Vill du ha två bänktrasor?




Jag skulle hemskt gärna LÅNA mönsterarket till Ulla Welinders "Sy och strik till barnen 4-10 år". Boken är slut hos förlaget och jag har inte lyckas få tag på den via nätet, bibliotek eller antikvariat. Tycker framförallt att överdelarna är så fina.

Så nu hoppas jag att någon snäll människa i sybloggsfären kan tänka sig att skicka mig mönsterarket till låns några dager så jag kan rita av det jag gärna vill ha och sedan skickar jag det tillbaks med de två trasorna som tack för lånet!

Trasorna är mina "vanliga". Norska PTs bomullsgarn Petunia, suverän kvalitet. Lila och orange som jag tycker blev än frän färgkombo. Virkade kanter och jammen blev det en liten blomma och ett band också!

Hoppas någon tar chansen och är trassugna! Jag LOVAR att skicka mönsterarket tillbaks! Min e-post adress är kajaserine@mac.com.

2 kommentarer:

Camilla sa...

Hej, jag var i samma situation som du för ett tag sedan, med tillägget att jag bor i Österrike och därför hade ännu svårare att hitta just den boken. Sedan såg jag i kommentarsfältet på någon blogg (har glömt vilken) tipset att fjärrlåna boken från Danmark. Jag bad min far, som bor i Sverige, att fjärrlåna boken åt mig därifrån och sedan hade han med sig den hit under ett besök, så att jag kunde rita av de mönster jag ville ha. Supersmidigt - och ett bra alternativ om du har svårt att få tag i boken. Jag tror att det kostar ca 10 kr eller så, men det är det definitivt värt (utöver bra mönster så finns det ju även flera stickbeskrivningar i boken).

Mirrezz sa...

fått tag i mönsterarket? annars har jag det...

mirrezz@gmail.com