söndag 10 juli 2011

6 i lila



6 dregglisar i lila tyger. Gekkos mönster. Jag försöker rensa för tiden, i garn, tyger, barnkläder. Min to-do-låda med projekt sedan flera år tillbaks har fått en rejäl omgång. Den lila vinterfrotten är en tillklippt, men aldrig i hopsytt tröja var nu hälften ger sköna och redan flitigt använda dreggelscarfs. Det går jo typ 15 om dagen just nu!

En rest lila kaniner, vad jag gillar det där tyget fortfarande! Och lite randig jersey från S&S. Lite bambuhampafleece fick pryda ett par baksidor. KAMknappar från Babythings.

5 kommentarer:

MinaMirakel sa...

Håller med om att kaninerna är underbara, fina dregglisar!/Åsa

mynta sa...

Fina dregglisar! Jag funderar över vad jag ska göra av min sista lila bit kanintyg, tror jag ska testa att sy en dregglis!

Emilia sa...

Fina!

annas alster sa...

Hej! Jag såg er i tidningen idag. fin slutledningsförmåga jag har tycker jag :)

annas alster sa...

Ja det var en rolig koppling.
Jag tror inte alls du behöver vara rädd för sprundet. Nu har ju inte jag någon bandkantare, men jag tänker så som Kokalal beskrev det, att man drar ut sprundet till en "raksträcka". Det blir alltså ingen kraftig sväng längst ner i sprundet.

Tycker att du ska testa! Jag har blivit väldigt förtjust i sprund nu! Och tänk vad fint det måste bli om man har kam-knappar som du.
Har funderat på att göra sprund i en raglansöm, det borde man kunna göra på samma sätt, eller hur?