söndag 5 september 2010

Sötnos klar för vintern

Den här sötnosen är mitt fadderbarn och nu är han utrustat med en varm kofta för vintern. Jag tycker man kommer långt med en yllekofta och ett skalplagg.

Koftan är stickat i Merino super fine från Garnstudio. Gillar garnet! Mjukt och lagom tjockt så man blir klar : ) Koftan är stickat på tvären med förkortade varv. Beskrivning är också från Garnstudio, 0-639. Rolig stickning!

Mössan är stickat fram och tillbaks med en beskrivning från Sandnes. Även med rätt stickfasthet blev det flera storlekar för stor.. Så den får vänta ett år eller två i garderoben




2 kommentarer:

Gryda sa...

Så fin jakke! Jeg liker så godt denne teknikken, det er morsomt og effektfullt.

Og trøya i forrige innlegg er jo absolutt i samme gate som den jeg har skrevet om på bloggen min, bortsett at min ble med ermer! (og tofarget, siden garnet tok slutt..)

Anonym sa...

Åh så fin tröja. Jag har också stickat på längden, jag gillar modellen, men jag har bara stickat i ett garn tidigare. Jättefint.