torsdag 5 augusti 2010

Bandkantsapparat!

Första plagget sytt med bandkantapparaten till min nye Coverpro! Svårt. Det kvarstår mycket justeringar innan det blir snyggt också på baksidan. Att det ska vara så svårt att få trådspänningen att blir bra!

Men nu var jag så sugen att få sytt ett plagg att jag accepterade en full baksida..

Vi håller på med "pott" träning som dock försiggår på toa (man vill jo se vad som kommer!) så inom lite tid behövs trosor. Det här är ett mönster från Stoff och stil, storlek 2 år. Större än ett par köpta i 98/104!

Tyget är interlock från ett stället jag just nu inte hittar någon lenk till, dom flesta av er har väl sett det förut. Jag påminnas om att jag inte är särskilt förtjust i interlock, lättsytt, men jersey med elastan eller liknande är mer elastisk och håller sig bättre. Dock gillar jag mönstret jättemycket! Interlock till kanter från Tygpyssling.

1 kommentar:

Vecka - Vecka sa...

Känner igen mig.. Tog länge innan jag och min cp blev vänner.. Här kanske du kan hitta något tips?:

http://kokalal.blogspot.com/2009/12/att-anvanda-bandkantare-till-janome.html