lördag 31 juli 2010

Soli

En kompis i min syjunta stickade innan sommaren på en tröja i Garnstudios Muskat soft melerad. Det var så himla snyggt att jag också ville sticka något i det garnet.

Letade runt på nätet efter en klänning/tunika som passade till stickfastheten (20m/10 cm) och hittade Soli från Uma Joy designs.

Rolig och enkelt stickning! Originalen har olika färger på den nedre del av klänningen och övre delen med mosstickning. Kom inte riktig fram när hela var i en färg. Den blev lite lång över axlarna så jag måtte sticka om. Stickar jag den igen ska jag minska några masker mot axlarna för att få dom lite närmre varan.

5 kommentarer:

Maria sa...

Verkligen jättefin och vilken glad modell som visar upp det fina alstret:)

MESC sa...

Åh så fin! Det känns som den passar till hur många olika leggings och tröjor som helst, användbar som bara den!

Aleisa Ribalta sa...

Gud vad snyggt, jag älskar den och önskar mig jag kunde kunna sticka eller virka, men... tyvärr ger jag av mig i det.

Lowella sa...

Jättesöt är den! Och verkligen en användbar modell. Önskar jag var bättre på att sticka...

6-barns mamma sa...

Så fin den blev, tycker om den enkla modellen och garnet - så fin och så användbar!