fredag 11 juni 2010

Kofta till mig

Jag är dålig på att avsluta projekt. Den här koftan fick äntligen knappar i går efter att ha legat säkert en månad.. Kanske för att jag inte är riktigt nöjd med den.. Jag gillar att kläder sitter åt, stora lösa plagg är inte min grej. Den här blev lite stor nere, både fram och bak.

Men jag gillar mönsterstickningen även om det tok sin tid. Överst är det riller och raglanfälling, det är jo smidigt.

Beskrivning från Garnstudio. Stickat i bomull ursprungligen, men jag valde istället garnet Merino superfine. Förkortade också mönstret något. Garnet är i tjocklek B (21 m per 10 cm) så det går jo ganska fort och det är underbart mjukt.

Nu har jag hatt den på mens jag har skrivit det här inlägget. Den blir nog bra.

6 kommentarer:

Katarina sa...

Stor?? Var då? :-) Den ser ju ut att sitta perfekt! Jättefin!!! Önskar jag kunde sticka så där!

Åsa Tidqvist sa...

åh vad duktigt gjort att göra en hel kofta! jag skulle ledsna efter an mudd typ...hur fin som helst, ser ju ut att passa jättebra =)

Emilia sa...

Stilig! Ser inte stor ut, men det ska ju kännas bra också - gillar också när kläderna sitter tight!

MinaMirakel sa...

Hur hinner du med allt?
Jättefin!/Åsa

SiriR sa...

Så fin den er! Ergelig at du selv syns den er litt stor, men jeg håper du vil bruke den for det!

herksmester sa...

Jeg skjønner hva du mener, men den ble likevel veldig fin til deg altså!