söndag 20 juni 2010

Halsduk i lin

I turkos, men nästan royal blå, har jag varje kväll den här veckan stickat på en halsduk och tittat på Ebba von Sydow på taket av Operan. Ingen VM stickning här.. Kärlek är vackert.


Garnet är Marks & Kattens lingarn. Köpt hos Titti. Tidigare har jag stickat trasor i det.


Fick den här enkla beskrivningen av Titti: Började i ena enden och la upp 3 maskor på stickor 4.5 och stickade ett varv avigt. La sedan upp 1 maske innanför kantmasken på ena sidan vartannat varv tills jag hade 74 maskor. Då hade det gått åt en härva garn. Sedan minskade jag på samma sätt, en maske innanför en kantmaske på vartannat varv tills det var 2 kvar.

Det blev precis lagom långt och tjockt. Har aldrig tidigare haft halsduk i lingarn, lite tantvarning över det.. Men den är jätteskön! Kanterne ruller jo i hop sig, men det tycker jag bara är fint. Och den blev precis den lille färgklatten jag behövde till min bruna garderob!

1 kommentar:

MinaMirakel sa...

Underbar färg du har valt!/Åsa