tisdag 10 november 2009

Nästan brinn


Dom här två plaggen hamnade nästan i öppna spisen, så arg blev jag över sömnaden! Det är ett tag sedan jag ville brinna sydda plagg.

Först sydde jag kjolen. Provade ett nytt mönster från Allt om Handarbete 2/07. Justerade lite och ritade om till enkelstorleker. Tycker den såg jättefin ut. Sedan såg jag att mitt på kjolen fram var det hål i tyget! Omöjligt att täta med applikation eller symärke, för högt upp.

Jag lämnade plagget och sydde pullovern. Då den blev helt sned i öppningen och skrynklig i
v-ett fram. Då blev det för mycket en trött sykväll. Jag ville bara brinna upp plaggen! Hur arg man kan bli över en liten grej..

Sedan fick plaggen vila några dager. I helgen lyckades jag fiksa till pullovern, fortfarande sned, men helt ok. Och kjolen har jag sytt i hop med några stygn från baksidan.

Plaggen har gått i väg till en liten tjej i Oslo i dag. Mamman gillade Es pullover och villa prova. Så kan jag jo sy fler om plaggen faller i smak..

Velouren är från Tygpyssling, syren, riktigt fin rosa tycker jag. Naturvit mudd från samma ställe till pullovern, kjolen har naturvit mudd från Stoff och Stil.

3 kommentarer:

Emilia sa...

Ser jätte-söta och fina ut på korten - men ibland tycker man ju att allt bara blir fel själv :)

Gekko sa...

Go Syserine! Det var sterkt av deg å ikke kaste det da! Rart det der at det ofte hjelper å la problemet hvile en liten stund!
Klem

MinaMirakel sa...

Det ser fint ut!/Åsa