torsdag 5 november 2009

Dagis dags

E är klar för att åka till dagis! Byxor från Ottobre 4/07, ett mönster jag nu har använt flera gånger. Rymligt, men jag gillar att det är lite plats. Har också en mameluck och ett ullinne från Minimundus under och det fungerar perfekt. Tyget är en lila sweatshirt från Nea Nobelle. Helt underbart.

Tröjan är en variant av Meedom form 1 med velour uppe fram och breddat framstycke. Likadan som den här. Resten av tröjan är i Jofotex lila ugglor, lite tjockare singeljersey med lycra. Jag är jo ingen retrofan, men ugglorna är härliga! Mudden borde nog ha varit helhvit och inte naturvit, men det var det jag hade. Jag har använt Framilonband till rynkningen framme, men det var svårt att få bra. Bandet töjde sig under sömnaden och hele tröjan ble lite konstig, men fungerar helt ok på.

Och capsen skulle med!

3 kommentarer:

Gekko sa...

Herlige klär og hvilken fantastisk bild på din E!!! Klem!

Vindling sa...

Vilken härligt busig bild. :D

MinaMirakel sa...

Vilken underbar bild!